wtorek, 10 września 2013

Tutorial jak robię włosy i buźki

Witajcie
Podczas święta ulicy Niecałej sporo osób pytało o tutoriale  na moim blogu.

Do tej pory nie robiłam takich instrukcji do lalek, ale może to dobry pomysł, aby uchylić rąbka tajemnicy i podzielić się kilkoma sposobami na stworzenie lalki.

Oczywiście każdy ma swoją technikę co do szablonu, wykroju, zszycia, wypchania lalki, później do jej ubrania, umalowania itd. 

Ja swoją przygodę zaczęłam od szycia Tild, kupiłam książkę (świetna, piękne obrazki i fajne opisy) "Radosne dekoracje" i z niej uczyłam się co z czym i jak(.o książce pisałam tutaj klik )
Więc jakiś czas szyłam tildy, później miałam półroczną przerwę w szyciu gdyż mieszkałam w Koszalinie, a tam nie miałam maszyny do szycia więc "wyżywałam" się artystycznie w innych technikach: głównie tworzyłam biżuterie z racji pracy, ale też robiłam na drutach, na szydełku, próbowałam sutaszu. Zaczęłam rysować pierwsze projekty lalek, które później miałam zamiar uszyć i tym sposobem do tej pory tworzę nowe szablony ciał lalek. Z dużą głową, mniejszą, z biodrami, grubą, szczupłą, różne długości nóg, rąk itd Najpierw rysuję mniej więcej sylwetkę jaką chcę uzyskać, później już szablon ciała, rąk i nóg. Przenoszę szablon na materiał, zszywam, przewracam na prawą stronę, czasami zaprasowuję, wypycham, zszywam całość, doszywam włosy, maluje buźkę, a później ubranko (ale o tym innym razem)...

Dziś chcę pokazać w jaki sposób robię włosy i buźkę.
Może to już bardziej końcowy i zaawansowany etap, ale akurat miałam zrobione dwie lalki czekające już jakiś czas na dokończenie i na jednej z nich pokażę jak to robię.                   Na tym etapie potrzebne są: 
do włosów: 
-wełna w wybranym kolorze
-nici (ja używam transparentnych do sutaszu)
-igła
-szpilki
do buźki:
-szpilki
-farbki do tkanin
-różowy cień do powiek lub róż do policzków lub szminka

och, ale się rozpisałam więc czas na trochę zdjęć











w tym momencie doszywam też dodatki (guziki, kapelusz, toczek, woalkę, koraliki, kokardkę oczywiście w zależności jaki efekt chcę uzyskać) :



maluję oczy, usta i policzki tak, aby lalka miała konkretny wyraz twarzy, nastrój:


ramiona krzywe i pokraczne, lalka ma być niezdarną gapcią ;)


Mam nadzieję że moja instrukcja będzie przydatna, proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy lalkowy tutorial, będę wdzięczna za wszystkie wskazówki w jaki sposób opisać i obfotografować kolejny instruktaż. I czy po dzisiejszym jest ktoś zainteresowany tego rodzaju postami?

Możliwe, że przez najbliższy tydzień będzie cisza na moim blogu ponieważ jadę na długo wyczekiwaną wyprawę i relaks. Nie wiem jak tam będzie z internetem. 

Zaglądajcie na facebook może tam uda mi się coś wrzucić ;)

Pozdrawiam serdecznie
Dobranoc :)



12 komentarzy:

  1. Cała lalka powstaje w kilka godzin ok 4, nie wiem ile dokładnie bo rzadko robię od początku do końca ciągiem. Szycie bardzo mnie relaksuje, uwielbiam to robić. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tutorial ;)
    Skorzystam,tylko najpierw muszę kupić maszynę do szycia bo rękami to to nie będzie łatwe ;)
    Zapraszam do mnie (do komentowania i zostania moim obserwatorem) ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o wow świetny patent na te włoski !:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne robisz te laleczki :). Gdybym tak miała tyle cierpliwości (i talentu) ;p...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy skuszę się na następną tidę, być może wykorzystam Twoje sposoby, dzięki za tutorial:-)
    Pozdrawiam
    P.S.Ja trochę bym mocniej wypychała wnętrze lalki,ale pokazana miała być niezdarą, więc efekt zapewne zamierzony...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypchana jest dość mocno, ale na zdjęciach rzeczywiście materiał się trochę "faluje". Dzięki za uwagę. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie jest się przyglądać takiej pracy od podstaw. Ja lalkami też się zajmuję, ale nie tymi uszytymi, więc mogę sobie porównać co i jak. trzeba mieć trochę wprawną rękę i cierpliwość do malowania buziek :)

    OdpowiedzUsuń