środa, 23 listopada 2016

Mata edukacyjna DIY

Witajcie
Dziś słów i zdjęć kilka na temat maty edukacyjnej dla niemowląt. Długo szukałam fajnej maty edukacyjnej dla mojego Synka. Jednak żadna z dostępnych na rynku nie spełniła moich wymagań. Większość to misz-masz kolorów i wzorów, wiem że dla niemowląt najlepsze są kolorowe zabawki, kontrastowe itd, ale bez przesady. Znalazłam jedną fajną matę, ale jej cena mnie powaliła.   I jak to ja nie mogłam pozostać obojętna wobec tematu, Dziecię moje wszak potrzebuje się edukować, bawić i czasami samo sobą zająć. Ma co prawda leżaczek z pałąkiem na którym wiszą zabawki (taki z tych oczodających), ale pozycja w nim nie jest zbyt zdrowa dla kręgosłupa więc nie może w nim za długo leżeć. 
Zaczęłam więc proces tworzenia własnej maty, chciałam zrobić instrukcję, tutorial, ale niestety robiłam ją przez kilka tygodni po troszku, jak tylko miałam sekundę czasu pomiędzy  karmieniem, zmienianiem pieluchy, a robieniem obiadu (wiadomo jak jest). W efekcie mata zrobiona, a zdjęć krok po kroku niestety nie ma. Cóż może następnym razem ;) 

Moją inspiracją były zabawki i akcesoria skandynawskiej  firmy Done by deer. Są rewelacyjne, bardzo przypadły mi do gustu. Wzory dinozaurów są urzekające. Popatrzcie sami:



Przedmioty dostępne są w sklepie internetowym mamissima :)



Ok, a teraz efekty mojej pracy:


przygotowania, kiedy jeszcze miałam nadzieję zrobić cały tutorial ;)


Pałaki przymocowane są do maty za pomocą plastikowych klamerek. Można je całkowicie odpiąć. W środku są druty-kable kupione na metry w LeroyMerlin, owinięte ociepliną, a na wszystko naciągnięte są uszyte przeze mnie tuneliki z materiału.



Mata ma rozmiar 90/90 cm pomiędzy warstwami materiału wszyłam dwie warstwy grubej ociepliny.

Zawieszane zwierzaki:




Zwierzaki przymocowane są za pomocą kółek, które dostępne są w komplecie (Smyk.pl)





Polecam uszycie takiej maty samemu, nie jest przy tym dużo pracy, a efekt jest  :)

Pozdrawiam


11 komentarzy:

  1. Jestem pod ogromnym wrazeniem tej maty! Podziwiam ! :) http://szymkowerobotki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ogrom pracy włożyłaś w uszycie, efekt rewelacyjny!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zawieszki , po prostu urocze ! A sama bym chciała je obfotografować ze wszystkich stron

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna praca :) Pięknie to wygląda :)
    http://mikaglo.blogspot.com/
    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fenomenalna mata! Właśnie, też długo myślałam, dlaczego te wszystkie maty są tak pstrokate, że wzroku nie da się skupić. Kolory są ważne, ale położenie dziecka w takim "bajzlu kolorystycznym" chyba nie wpływa zbyt dobrze? Dodatkowo dorzucenie masy zabawek w różnych kolorach ehh No ja bym nie chciała w czymś takim leżeć :) A Twoja mata mnie zachwyciła?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna mata edukacyjna. Najlepsze są rzeczy robione ręcznie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mata cudna! Dla mnie ta firma też nie jednokrotnie była inspiracją :) Jeśli ma się maszynę do szycia, trochę wyobraźni,chęci i czasu, to można samodzielnie zrobić matę dla swojego szkraba. Ja też sama szyłam, do tej pory szyję sama zabawki, ubranka, ubranka dla lalek z resztek materiałów, nic się nie zmarnuje :) dla starszej córki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. No ja nigdy nie miałam okazji takich zabawek wykonywać własnoręcznie, ale jak widzę wygląda to super. Muszę przyznać, że moje maluchy także chwalą sobie zabawki edukacyjne. Ja je najczęściej zamawiam z https://modino.pl/edukacyjne-nauka-i-zabawa i muszę przyznać, że są wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam cię za stworzenie takiej maty edukacyjne dla niemowląt Ja należę raczej do tego grona rodziców, którzy wolą kupić już sprawdzony i gotowy produkt.

    OdpowiedzUsuń