niedziela, 15 kwietnia 2012

Nie mieć oczekiwań


Dzisiejsze bardzo ważne postanowienie, inaczej zwariuje i zadręczę się. NIE MIEĆ OCZEKIWAŃ, żadnych od nikogo, od życia, a jedynie od siebie.

Nie proszę o cuda ani wizje, o Panie, Lecz o sile na co dzień! Naucz mnie sztuki małych kroków: Uczyń mnie pomysłowym i wynalazczym, Abym w codziennej różnorodności i mnogości W porę dostrzegł moje doświadczenia i poznania, Które spotykają mnie. Uczyń mnie bardziej zręcznym we właściwym podziale czasu, Obdaruj mnie wyczuciem, abym dowiedział się, Co jest najważniejsze, a co stoi na drugim miejscu. Pozwól dostrzec mi, ze sny nie prowadza do niczego, Ani odnośnie przeszłości, ani tez przyszłości. Pomóż mi czynić jak najlepiej moje następne zadania Oraz dostrzec teraźniejszość jako najważniejszą rzecz. Uchroń mnie przed naiwna wiara, Iż w życiu wszystko musi gładko przebiegać. Obdarz mnie trzeźwym poznaniem, Ze trudności, upadki, niepowodzenia i zmiany na gorsze Są normalnym dodatkiem do życia, Za pomocą których wzrastamy i dojrzewamy. Przypomnij mi o tym, ze czasami serce sprzeciwia sie rozumowi. Przyślij mi w odpowiednim momencie kogoś, kto ma dosyć odwagi, Powiedzieć mi prawdę. Chciałbym pozwolić wypowiedzieć się tobie i innym. Prawdy nie mówi się samemu sobie, Prawdy dowiadujemy się od innych. Wiesz, jak bardzo potrzebujemy przyjaźni. Spraw, abym dorósł do najpiękniejszego, najtrudniejszego, Najbardziej ryzykownego i najdelikatniejszego przedsięwzięcia w życiu. Użycz mi potrzebnej wyobraźni,Abym we właściwej chwili, z udziałem słów lub w milczeniu, Przesłał paczuszkę dobra pod właściwym adresem. Uczyń ze mnie człowieka, który Podobny jest do głęboko zanurzonego statku, Abym osiągnął także tych będących na dole. Ustrzeż mnie przed strachem, Iz mógłbym zaniedbać moje życie. Nie dawaj mi tego, czego sobie życzę, Lecz to, czego potrzebuje./A. Saint - Exupery

1 komentarz:

  1. piękne słowa, a tak poza tym to mamy wpływ tylko na własne życie i tylko nas samych możemy zmienic a wtedy zmienia się świat bo my jesteśmy jego częścią :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń