wtorek, 14 stycznia 2014

DIY maska karnawałowa

Witajcie

Dziś:
DIY- tutorial- krok po kroku

Maska karnawałowa idealnie dopasowana do twarzy

Karnawał, czas zabaw, tańców i bali przebierańców.
Często nie mamy pomysłu na przebranie, dla dziecka lub siebie. Pokażę Wam dziś prosty pomysł na maskę karnawałową. Wykonanie nie jest trudne, ani kosztowne, czasu też nie zajmuje dużo. Może troszkę przy tym bałaganu, ale efekt jest tego wart. Taka maska może "robić" cały strój, nie potrzebne już wymyślne suknie czy inne kostiumy, jeśli hojnie ozdobicie maskę np. piórami, cekinami, brokatem, tiulem itp będzie ona wspaniałym przebraniem na karnawał :)

Dlaczego idealnie dopasowana? 
Bo robiona na wymiar i kształt twarzy;) 

Zaczynamy.
Do wykonania maski potrzebne będą:
-opaska gipsowa (do kupienia w aptece)
-oliwka, olej lub tłusty krem do twarzy
-płaski pojemniczek na wodę
-nożyczki
-opaska na włosy
-gumka lub wstążki 
(opcjonalnie) Do ozdobienia maski:
-klej, klej z brokatem
-farby
-piórka, cekiny, koraliki
-tkaniny, tiul itp


przygotowanie:
-zabezpieczamy obszar pracy (np. starymi gazetami)
-opaskę gipsową tniemy na paski różnej długości i szerokości



-na włosy zakładamy opaskę 
-twarz smarujemy grubą warstwą tłustego kremu lub oliwki, pamiętając o brwiach i skroniach (wszędzie tam gdzie rosną włoski) to bardzo ważny etap!! Jeśli nałożycie zbyt mało oliwki trudno będzie zdjąć maskę, a przy tym może być to bolesne


-i przechodzimy do głównych czynności
paski gazy zamaczamy delikatnie w wodzie i nakładamy na twarz omijając oczy, nos i usta ;)
- gipsowe kawałki w kontakcie z woda robią się miękkie, plastyczne i tym samym dostosowują się to kształtu twarzy




-nakładamy tak aby uzyskać pożądany kształt maski np.:
- tylko wokół oczu (a la Batman)
-z nosem (ja taką wybrałam) 
lub całą twarz
-zostawiamy małe otwory przy skroniach na zamocowanie gumki lub tasiemki, która utrzyma maskę na twarzy kiedy będzie już gotowa



-nakładamy kawałek po kawałku, aż nic nie będzie prześwitywać, trzeba nałożyć minimum trzy warstwy, aby maska była trwała


-teraz czekamy, aż całość wyschnie (starajcie się nie śmiać i nie robić min bo to może popsuć efekt, gips popęka) 
-w tym czasie można posprzątać i przygotować się do dalszej akcji ;)


-kolejny ważny punkt: ściąganie maski
kiedy czujemy, że gips jest suchy (ok 15-25minut) możemy się trochę pośmiać i zrobić gimnastykę buzi i języka ;) 
delikatnie ściągamy maskę z twarzy



-jeśli będziecie ostrożni nic nie powinno się pokruszyć
-teraz zostawiamy maskę w ciepłym miejscu (np. na kaloryferze) do całkowitego wyschnięcia
u mnie wyszło tak:


- kolejnym etapem jest ozdabianie 
Tutaj możliwości są ogromne. 
Ja wybrałam kolorowe serwetki.



-użyłam tylko jednej warstwy serwetki (tej z nadrukiem) tak jak w decoupage


Moja maska nie ma wiele ozdób, ale naprawdę można w tej kwestii zaszaleć. Polecam tę metodę:) 
Maskę wykorzystam jako ozdobę na ścianę, bo na bal u mnie się raczej nie zanosi.


A Wy jakie przebrania szykujecie na karnawał?
Napiszcie proszę w komentarzu link do swojego bloga jeśli robicie stroje na bal przebierańców, chętnie popodziwiam Wasze działa:)
Pozdrawiam:) 

11 komentarzy:

  1. U mnie też na bale się nie zanosi. Ciekawe rozwiązanie, chociaż przy mojej cerze, tłusty krem by ją zmasakrował :( Wyobraziłam sobie, jakbyś w tej konstrukcji miała otworzyć komuś drzwi, zawał serca gwarantowany ;) Jeszcze takie pytanko - gips budowlany nagrzewa się przy utwardzaniu, czy przy takiej opasce też taki proces występuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny kurs! Chyba się pokuszę i zrobię taką maskę chociażby dla ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł :) Ja mam gdzieś gipsowy odlew twarzy, więc na swojej żywej nie muszę tego robić (odpada ryzyko spowodowania czyjegoś zawału). Nie wiedziałam, że istnieje taki wynalazek, jak opaska gipsowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i daje wiele możliwości bo taka maska przyda się i na karnawał i może być dekoracją ściany. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my very first remark. Nice blog. I will keep visiting this blog very often. I really have to say thanks

    Figure skating games
    Flag Football Games
    Football Games

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile taka opaska gipsowa kosztuje i czy dostanę ją we wszystkich aptekach??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam dokładnie ceny, ale na pewno mniej niż 10 zł, powinna być w każdej aptece :) powodzenia

      Usuń
  7. Czy mogę też wykleić oczy, nos (zostawiając otwór) i usta?

    OdpowiedzUsuń